Syndig tröstmat

Jag har inte haft lust att laga mat på läääänge, kanske för att jag inte har kunnat äta något på grund av en misslyckad tandoperation. Så det har varit soppa i kubik och snabbmat för familjen som vägrat dela min misär...
Idag har jag trots allt lagat mat, en kycklinggryta med curry och kokosmjölk, men jag hade kvar en halv burk kokosmjölk efter det att maten var klar. Vad göra?
Jag letade efter recept på pannkakor med kokosmjölk, men hittade inget jag kännde direkt för, har även testat något innan som var sådär. Så fram med lite improvisation och poff så hade vi den perfekta syndiga söta desserten/tröstmaten... Fett, sött och syndigt! Men jisses så gott! Och toppad med O´hoj chokladsås så var det ju livsfarligt! Tur att det är mäktigt så att man inte orkar äta så många... jag fick 6 tunna pannkakor i min lilla teflonpanna, en stor hade kanske gett 4, men en var i den storleken är mer än nog. Banan sägs vara gott till kokos, men vi är inga bananomaner här men jag tänker testa med choklad och jordgubbar nästa gång. Om jag inte hade varit så mätt så hade jag börjat dregla redan nu!!!

1 dl vetemjöl
0,5 dl socker
1 krm salt
0,5 tsk bakpulver
2 dl kokosmjölk
2 ägg

Blanda allt det torra i en skål och vispa bort klumpar och se till att allt är blandat. Tillsätt kokosmjölken och vispa slätt. Knäck i äggen och vispa till en slät och lite tjok smet.
Stek gyllenbruna pannkakor i matfett, med mjölkfritt margarin så är det helt fritt från mjölk och laktos.
Vi åt antingen med socker eller med chokladsås på, sött och riktigt gott.
Bakpulvret gör att det blir liiiite puffigt, men inte tjockt. Se till att smeten får stelna på ovansidan innan du vänder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0