Fiskpaket

När jag var liten så fick jag boken "Linus bakar och lagar" som jag för övrigt fortfarande har kvar. I den boken finns ett recept på fisk i paket som man kokar ovanpå sina potatis. För mig en ganska smaklös historia men själva konceptet är bra. Alltså var jag tvugen att "pilla" lite på det hela och pova något nytt alternativ. jag tänker dock inte lägga upp någon bild på det hela för detta är i min tappning inte en rätt som lämpar sig på bild, men gott var det!

Fördelen med fisk i paket är att man lätt kan göra ett paket till var person som ska äta och därmed så kan alla få sin egen smak på fisken. Inget massa meckande med olika kastruller utan en långpanna i ugnen och så massa folie. Lätt. Och lite spännande att få öppna sitt eget paket och kika ner för att se hur den egna kompositionen blev.

Grunden är i alla fall lika många stora folieark som man är personer och jag köper styckfryst krokfångad torsk så att det är lätt att portionera ut fisken. Barnen äter en bit var, vi vuxna två, men det är ju väldigt individuellt.
På med lite margarin på folien och så bottna med något gott som tex tomater i skivor och lite strimlad purjolök, kanske skivor av squash eller tunnt hyvlad morot? Majs kanske kan funka eller vanlig gul lök? Välj själv. Vi körde stenhårt på tomat och lök och så pricken över i:et, en rejäl klick smaksatt creme fraish, idag paprika och chili för färg och sting, supergott. Sonen valde dock en röra av creme fraish och kaviar så klart. hade kunnat toppas med kokt ägg om han inte redan ätit upp alla äggen innan.
Vik ihop paketen och lägg i en långpanna  200 grader ca 20 min, beroende på hur tjock fisken är och om den är fryst. Jag tjuvkollade lite efter 20 min på vår och då var den på gränsen så den fick 5 min extra, jag gillar bara rå fisk ibland och då ihop med ris och soya typ.
Till kan man äta vad man känner för, potatismos, ris eller vad man brukar ha till sin fisk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0