Festmat

I morgon lördag så får vi sällskap till middagen. Trevligt. Så nu funderar jag på vad vi ska äta. Barnen önskar mat man kan plocka i sig som vanligt. Och kyckling. Och pasta. Och efterrätt så klart.
Jag tror att vi gör en god och fruktig drink med mineralvatten, frysta hallon och tropisk juice som man kan sippa på medan man väljer mellan oliver, coctailkapris, kallrökt skinka, grissini, ostkuber, grönsaker, färskost, bröd, tapenade, salami och kanske några chips. Jag älskar att bara ställa fram smått och gott, något för alla smaker. Lätt när man har barn och inget som kräver massor av mig. Det mesta är klart innan och medan man plockar så är man social. Och perfekt på sommaren med enkla saker som man kan duka upp på en bricka och ta med ut! Före-maten-plock ska få lov att ta tid!
Sedan gör vi nog en matig och ljummen pastasallad med både kalla och varma grönsaker och fullkornslasagnett. Till den två olika kalla såser och så kyckling som får några olika marinader Vi ska nog bli inovativa, jag är sugen på något med honung, balsamvinäger och soya med lime, vad kan det tänkas bli? Och så kanske något med yoghurt och vitlök? Jag får se vad vi slänger ihop! Det är ganska svårt att misslyckas med kyckling.
Till dessert ska vi äta en maffig chokladkaka med grädde och lite bär på. Det kan nog bli bra hoppas jag.
Återkommer med recepten om det blir så bra som jag har tänkt mig...

Kommentarer
Postat av: Åsa

Ååå det tilltugget hade jag velat komma på!!

2008-05-11 @ 13:43:43
Postat av: KarinW

Ingen dålig middag det där! Håller med om att det är mysigt med plockmat fast det brukar inte gå åt så mycket varmrätt efter. Väntar på kycklingrecept!

2008-05-15 @ 09:56:59
URL: http://chiliconkarin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0