Fröken Grön

I fredags kom vår första hemleverans av frukt och frönsaker till dörren. I regnet. Men vad gjorde det när allt var täckt av vaxat papper? Med spänning packade vi upp och fyllde vårt hem med färsk kanelbasilika, timjan, lila morötter, mangoldskott, palsteracka, plommon, citroner, paprika och gurka. (och en massa mer som jag inte ens orkar räkna upp!) Vilka lyxiga sallader det blir med både mangoldskott, solrosskott och massor av coctailtomater... Och nu är då bara frågan vad jag ska hitta på för mat med allt detta goda?!
I går skördade jag också stora fina squash ur trädgårdslandet så jag tror att det blir "ratta Ture", fransk grönsaksröra med ett svårstavat namn. Om någon inte redan insett det så är jag kass på att stava och kan inte leva utan word med sin automatiska stavningskontroll... men jag borde kanske uppdatera detta program med en gnutta köksfranska???
I morgon lägger jag ut nästa veckas matsedel, jag ska putsa lite på den och fundera på vad som behövs.
Och kanske ska vi göra lite äplemos och en och annan äpplekaka att lägga i frysen också en söndag...
Det är så trevligt och praktiskt att ha i frysen till vintern. (och oj, där lät jag som tant Ada 87 år!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0