lunchlåda

Idag är det söndag och ungarna ville ha pankakor. Efter viss eftertanke så gav jag efter för detta önskemål och vispade ihop en rejäl sats smet. Sedan beväpnade jag mig med två stekpannor i lagom storlek och gräddade på som en stolle i köket. En rejäl hög blev det och det åts en massa pankakor. MEN det blev också, precis som jag tänkt ut, ganska många kvar. Alltså svängde jag ihop en stuvning på kvällen som fick kallna innan den snyggt och prydlig packades in i små pankakspaket. Perfekt i lunchlådan, framför allt om man är lagom förtjust i uppvärmda ting. Tre rejäla uncher fick jag som jag kan frossa i under veckan. Är man lite extra duktig så fixar man en god sallad och tar med i en egen burk vid sidan om och får på så sätt en ännu bättre lunch. Så duktig kanske jag är ibland, inte idag dock (erkänns rodnande)
Vad kan man ha som fyllning i dessa paket? Som så klart också kan rullas till mer traditionella crepes.
Jag gjorde en vanlig grundstuvning i vilken jag rörde ner 1/2 fint hackad scharlottenlök, 8 finskurna crabsticks och en hel massa färsk, hackad dill.
Annars fungerar räkor, svamp elelr skinka bra som stuvningar.
En annan variant är keso smaksatt med vad man gillar, tex soltorkad tomat och hackade oliver.
jag gillar ost på mina, så det river jag över innan locket går på, men det är en smaksak. Min man gillar inte micrad ost så han avstår. Och som sagt, jag viker fyrkantiga paket, men det är mest för att jag gillar att ha i mycket fyllning som inte kan rinna ut i ändarna.
Så ett litet lunchtips så här en söndag. Hoppas att det har varit en trevlig helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0