ibland blir det fel...

...som någon så observant såg så hade jag ju glömt mjölet i kladdkakan... ledsen för det och tacksam att någon såg och påtalade det för mig, annars hade det kunnat bli lite knepigt för att inte säga kladdigt för dem som provat att baka!!! Jag har korrigerat receptet nu med rätt mängd mjöl.
Här har vi precis bakat botten till herrgårdskakan på de äggen som vi blåste ut och nu har målat så fint! De ligger och väntar på att få tråd och en hedersplats att hänga! Och i år får vi vara utan lamm, det är slut i affärerna för oss som kommer på att man ska äta lamm allt för sent och en ful, dyr och utländs bagge vill jag inte ha. så i år blir det tjälknöl till middag på annandagen. Inte helt traditionsenligt men nog så gott. Och i kväll, påskafton, så ska vi äta fläskfile. Ett experiment som förmedlas om det lyckas. Jag provar lite nya grepp eftersom jag har snöat in på tapenade igen. 

Nåja, glad och GOD påsk och ta inte allt jag skriver för givet, det KAN bli fel också. *rodnar*

image97

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Vilka vackra ägg!
Jag hoppas du inte tog illa upp att jag påpekade mjölet, det känns aldrig bra att komma med "pekpinnar". Jag menade inte att vara anonym, det råkade bara bli så.

Ha en trevlig helg,
Rebecca.

2008-03-29 @ 07:37:41
URL: http://bleckisen.blogg.se
Postat av: Mia

Hej Rebecca
Nej jag tog verkligen inte illa upp, tvärt om! Jag blev glad att du sa till! Inget är väl värre än att baka efter ett felaktigt recept?! Som att gå omkring med kjolen neerstoppad i strumpbyxorna hela dagen för att ingen säger något ungefär. Tack för hjälpen och att du var så uppmärksam.
trevlig helg

2008-03-29 @ 08:11:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0