Man tager vad man haver

Semestertider gör att jag har prioriterat annat framför datorn och dessutom så har vi passat på att bygga om vårt hem vilket har gjort att min dator periodvis varit ur funktion. Nåja, nu är vi nästan klara och dessutom så har vi återkommit till civilicationen från en vecka i grannlandet. En ny upplevelse för en tvättäkta storstadsbo som mig. Vi har bott i en stuga ute på en ljunghed med havet bakom några sandiga kullar. Bara små danska minilivsbutiker och ett ganska torftigt kök eftersom jag i all stressen glömde att packa mat och annat en husmor kan tänkas behöva. Jaja. Det blev som min egen variant av Jan Boris Möllers "här är ditt kylskåp" ungefär... det vill säga ytterst torftigt! Men med färska danska ärtor, färskpotatis och en grill så kunde vi lösa lite av problemet. Men de dagar vi inte kunde grilla så fick fantasin hjälpa till. Bland annat så fixade jag till en sås på dansk senap med en liten klick honung och en aning vitlök. Det var en höjdare! Tyvärr så liknar inte vår svenska senap den danska alls, så hur jag ska återskapa det receptet blir min framtida huvudvärk...
Nu är jag i alla fall tillbaka och ska ägna mig lite åt att uppdatera lite med bilder och annat så ska ni se att det blir fart i köket igen!


Vackert men ganska ödsligt och ingen ICA så långt ögat kan nå...

Kommentarer
Postat av: carolina

ser framemot din återkomst i köket :)

2008-07-16 @ 14:54:09
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Mia

Tackar tackar! Jag gör mitt bästa för att komma med lite nyheter och snabbare uppdateringar! Måste börja fokusera mer på mat igen... snöar lätt in på att baka. L men jag ska jobba på det!

2008-07-17 @ 23:49:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0