Grillning bas

Plötsligt bara tröttnade vi på alla olika spännande marinader som man både kan köpa och röra ihop själva. Vi gillar att grilla och gör det så fort vi har tid och tillfälle och därmed så känndes det som om vi plötsligt slitit ut våra olika smaksättningar. Trist men sant. Så ikväll ska vi damma av det mest basala som kan tänkas, en herderlig enkel grillolja med bara olivolja, salt och svartpeppar. Kanske lite soya och möjligen pyttelite färsk lök, men inget mer. Så kanske man kan få känna lite smak av kött också för omväxlings skull *L* Och tänk så smidigt, man kan göra såser med spännande smak utan att det krockar och man har alltid detta hemma! Ibland tror jag att man (och då menar jag egentligen VI i vår familj) lätt hittar något vi gillar och så sliter vi ut den smaken tills vi är galet trötta på den. Så då får man rensa av smaklökarna lite och börja om från början.

Vårt obefintliga trädgårdsland som mest ser ut som om vi begravt en brevbärare under en hög jord blommar av kvarglömda potatisar. Snart snart ska vi gräva lite och kanske hitta några ätbara knölar, det läääängtar jag efter för jag älskar nykokt färskpotatis med dill och en klick smör.

På framsidan hänger klasar av stora, fina och mogna svarta vinbär. Jag plockade en del innan alla var helt mogna som ska bli gele, men dessa fina bär som vi har nu, de ska få hamna i en vinbärskaka med philadelphiaglasyr. Mumsigt med det söta från glasyren och det syrliga från bären. Tänk en kopp kaffe i solen ute i trädgården med en it sådan kaka, ojoj. Återkommer med resultatet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0