Matsedel 4

Okej, jag erkänner, det är lite sent at lägga ut veckans matsedel på en tisdag... men jag får köra på "bättre-sent-än-aldrig-devisen". Även en "Martha Stewart-wanabee" kan få fullt upp, så är det *L*

Nåväl här kommer den och för att vara ärlig så visar denna veckan ännu mer på hur stressade vi är och har varit, för måndagen blev färdig mat... jaaa, även jag köper hem Take-away då och då och jag tycker att det är helt okej. För det första så KAN jag INTE laga mat som smakar precis som den på kinarestaurangen gör och för det andra så är det faktiskt lite av en lyx att unna sig hämtmat ibland. Om man inte gör det så ofta så ÄR det ju annorlunda och lyxigt! Det om detta, här är matsedeln, men ett annorlunda försök till behövda inköp, kanske lättare och mer överskådligt än innan?


Måndag: Hämtmat

Behövs: Lokal kinakrog eller liknande *S*


Tisdag: Blomkålssoppa med ost och bacon

Behövs: litet blomkålshuvud, potatis, ett pkt bacon, ost som smälter bra, mjölk, hönsbuljong (ev purjolök)


Onsdag: Fiskgryta med räkor och potatis

Behövs: Potatis, fryst fisk, ca 200g färdigskalade räkor (för den lata), en burk creme fraish, fiskbuljong, purjolök, ev dill


Torsdag: Köttfärssås och pasta

Behövs: Pasta, blandfärs ca 400 g, i förp krossad tomat, gul lök, 1 morot, 1 tärning köttbuljong, kryddor


Fredag: Kasslergratäng med ananas och ris

Behövs: Ris, kassler, ca 2 skivor per person, 1 burk ananas, riven ost, mjölk


Lördag: Vi ska ha gäster så en trerättersmeny kommer, den är inte klar ännu! Det får bli en helg-överraskning


Söndag: Sparrissoppa med varm sufflémacka och päron under knäckigt täcke

Behövs: 1 burk sparris, hönsbuljong, kelda, vitt bröd, äggvitor, riven ost, en burk päron (eller hemkokade färska) ägg, mjöl och flytande margarin, vispgrädde eller glass


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0