Matsedel 8

Så var det dags för ännu en ny vecka. Höstlovet försvann i ett rasande tempo och så mycket lov kunde vi inte märka av mitt bland alla måsten. Lite sovmorgon hade vi, men annars var det full fart. Nu är vi tillbaka i vardagen igen och så ny matsedel. Jag vet inte om någon vill att jag ska fortsätta att lägga upp veckomatsedel, men jag tänker att jag i alla fall läger upp så att det finns 10 st och sedan får ni klara er själva ;) om ingen protesterar, för då fortsätter jag så klart. Mönstret är nog vid det här laget ganska tydligt med paj/gratäng på måndagar, soppa tisdag och söndag, fisk på onsdag osv.

Måndag: varm kycklingsallad med qinoa och fetaostkräm
Behövs: färdiggrillad kyckling, qinoa, en kruka romansallad, tomat, papika, gurka, majs, purjolök, creme fraish fetaost, färsk örtkrydda


 

Tisdag: Tomatsoppa

Behövs: Gul lök, krossad tomat 1 tetrapack eller två burkar, mjölk, buljong, örter, ev creme fraish att klicka i


 

Onsdag: Fiskpinnar med ugnsrostade grönsaker och caviarsås

Behövs: fiskpinnar, potatis, morot, lök, paprika, palsternacka eller vad man nu gillar att lägga i ugenen, röd caviar, gräddfil, majonäs, lök

Torsdag: Färsbiffar med svampsås och kokt potatis

Behövs: Nötfärs, svamp, kelda, potatis


Fredag
: Falukorvstroganoff med pasta och grönsaker

Behövs: Falukorv, kelda, ketchup, lök, svamp, pasta, grönsaker man gillar


 

Lördag: Piacata på mitt sätt med smörig tomatsås och paprikaris
Behövs: Skinsnitzel, parmesanost, ägg, mjöl, passerade tomater i tetra, lök, vitlök, paprikapulver, ris, paprika i olika färger, basilika, smör


Söndag
: Söndagsstek med sås och potatis

Behövs: Nötkött, tex fransyska eller rostbiff, steklök, kelda, potatis, gele


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0