Varm choklad i regn och rusk

Idag är det riktig höst. Ruggigt och regningt och blåsigt. Löven far kring i små minitornados i färgglada skådespel. Ungarna klagade över vädret på vägen hem och ville mest kura ihop sig i en hög. Och jag också. Så en mugg varm choklad och lite tända ljus fick bli fredagsmys idag. Och det var mysigt!
Vi gör gärna choklad själva, kakao, socker och en liten gnutta vaniljsocker blir gott! Och för mamma en skvätt kaffe i det hela så är lyckan gjord.
För annan vuxensmak så kan jag varmt rekommendera en hemmagjord varm choklad enligt ovan så att man får lite kakaosmak och så en liten skvätt mörk rom. Mmmmm det kan värma gott i regnet.
Vill man ha något gott till så är en mandelskorpa på svenska passa bra till. Eller lyxar man med sirapskakor som man kan dippa i Kesella citrus.
Trevlig helg

Kommentarer
Postat av: Unga Morsan

Jag brukar dricka varm choklad efter träningen, jättegott. Trevlig blogg! :)

2008-10-19 @ 19:35:51
URL: http://catlife.blogg.se/ungamorsan15
Postat av: redbergshäxan

Nu har jag lagat varm choklad i över en månad! Kom med nåt nytt snart! ;-)

2008-11-13 @ 16:38:37
Postat av: servitrisen

Hejsan! Vilken bra blogg med mycket härliga recept!! Hittade dig via matbloggarna, hoppas du hittar till mig också!

2008-11-18 @ 11:45:29
URL: http://servitrisen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0