Rester

Igår grillade vi kycklingfileer, eller faktiskt för en gångs skull: JAG grillade, med lock och allt. Och det gick bra, blev gott, emn värmen gjorde att vi inte var så sugna på varm mat. Alltså fick vi en hel del över. så idag till lunch så fixade vi till en snabb pastasallad med kyckling. Pasta, kyckling och lite olivolja med några kryddor var basen i vilken alla fick lägga i de grönsaker som de gillade. Vi hade majs, paprika, tomat, gurka och lite annat smått och gott. Perfekt och ganska lat lunch. Nu står vi oss till kvällen då vi ska på grillen igen, men den här gången blir de lamm som just nu ligger i en marinad av olivolja, salt, peppar, färsk rosmarin, basilika och vitlök. Till det ska vi bara äta grönsaker och gott färskt bröd och en sås med massor av fetaost, creme friash och vitlök.
I kväll ska vi festa till det med ett gott vin, en amarone som vi köpte på vår semester och till den ska vi äta ett fat med goda ostar. Det blir en dessert som heter duga.
Snart är krusbären mogna och då ska det kokas sylt. Saft blev det ingen i år, vi har kvar i frysen som skall drickas upp och så blir det nog äpplesaft senare i höst, men sylt behövs! Den är till coh med god som marmelad på mackorna. Men det återkommer jag med. Nu ska jag fortsätta att svettas i värmen.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Ostfatet och vinet - jaaa tack :-)



Här blir det pestolax med grönsaker (bland annat sparris) till middag. Till det en kall fraichesås tror jag.

2008-07-26 @ 17:41:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0