matsedel 10

så var det söndag igen, jisses vad tiden går! Jag jobbar hårt på att hålla tempot uppe men det går väl sisådär... Igår hade vi i alla fall en höjdarmiddag och resterna av rostbiffen ska få sällskap av nudlar i en härlig asiatisk sallad i morgon så är den middagen klar i ett nafs. Om man är lat så kan man köpa färdig rostbiff eller som originalet säger, en ryggbiff eller entrecot och steka, men alltid när vi har provat det så händer något så att det inte alls blir så bra så nu kör vi på kallskuret.
Härlig höstlunch idag blev en stor omelett med svampstuvning, men jag erkänner, jag är kass på omelett, det blir mest äggröra och idag när jag skulle göra mig till så lyckades jag bränna handen och skvätta äggsmet över hela köket!

Måndag: Nudelsallad med rostbiff och grönsaker
BehövsRostbiff, äggnudlar, blandad sallad, teryakisås på flaska, sesamfrön, champinjoner, paprika, tomater(gärna coctail) purjolök


 

Tisdag: Brocolisoppa med ölkorv och smörgås

Behövs: brocoli, potatis, buljong, purjolök, ölkorv


 

Onsdag: Senapsgratinerad fisk med potatismos

Behövs: fryst fisk, senap, creme fraish, potatis

Torsdag: Köttfärsbiffar med lök och kokt potatis

Behövs: köttfärs, ströbröd, ägg, lök, kelda, potatis, lingonsylt


Fredag
: Kassler i ugnen med ananas och ostsås, ris

Behövs: se bloggen för recept


 

Lördag: Citron, vitlöks och honungsmarinerad kyckling med ugnspotatis
Behövs: kycklingdelar, citron, honung, vitlök, potatis


Söndag
: Kålsoppa med frikadeller

Behövs: vitkål, soya, buljong, barnmatsburkar med frikadeller


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0