Snack

Jag har tänkt lite på min egen utmaning, att prenummerera på en låda frukt och grönt, för att "tvinga" mig själv att laga lite mer grönsaksbaserad mat. Kanske är det för att Jan-Boris Möller fortfarande har en särskild plats i mitt hjärta? Kommer någon mer än jag ihåg denne fryntlige runde skåning som knackade på hemma hos folk med sorgligt tomma kylskåp för att laga till en rätt av det som fanns att tillgå? "Här har du ditt kylskåp" tror jag att programmet hette. (rätta mig gärna om jag har fel!)
Jag var i tonåren då men jag beundrade Jan-Boris och hur han magiskt nog alltid fick till något ätbart av i princip ingenting.
Nu har det skapats massor av efterföljare på samma tema, men för mig är och förbli han originalet. Min egen matikon! Och tanken på att använda fantasin på det sättet är så lockande. Ett sätt att hitta lite inspiration hoppas jag. Ett sätt att "tänka utanför lådan" som Volvo vill att vi ska göra. *S*
Jag erkänner nämligen villigt att vi är urusla på att infoga grönt i vår kost. Visst, vi äter sallad till vissa rätter, lite brocoli eller ärtor, kanske majs eller en tomat. Men grönt som en naturlig del av maten.... *suckar* dit är det långt kvar. Visst, barnen vågar vägra grönt, mannen är svalt intresserad och jag ensam orkar inte slåss om varje sketen morot... men NU ska det bli bot och bättring!
Föresten, jag tar mer än gärna emot synpunkter på bloggen, recepten osv, jag vill att det ska bli bra! Och tycker ni att det ÄR bra, tipsa gärna andra, "the more the merrier" hoppas jag!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Visst minns jag honom!!! Jag skrev tom ett brev till honom när han lagade middagstipset i TV4. Han använde nämligen grädde i typ allt och jag tyckte inte det var vardagsmat så jag skrev och påpekade det. Till svar fick jag ett rumt svar men ändå ett handskrivet svar av din idol! :-) De ru!

2007-09-17 @ 09:28:30
Postat av: Mia

Åååå nu blir jag minsann lite avundsjuk! Det slår till och med mitt medlemskap i Doubble fantasys fan-club på 80-talet! har du ramat in brevet? *S* Oavsett så vill jag gärna se det live när jag hälsar på!!!

2007-09-17 @ 13:27:06
Postat av: Åsa

Jag är rädd att det är kastat sedan flera år.... :-(

2007-09-17 @ 15:53:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0