Prylar 2

I dessa frukttider så har jag hittat fler oumbärliga ting! *S* snart får vi köpa ett större hus för att få plats med allt! Men en passervagga är ju tidernas grej när man gör äpplemos! Hur lätt som helst istället för att skala, kärna ur och trixa, sånt tar TID och det är en bristvara i livet. Nu åker äpplena ner i grytan som de är, bara väl tvättade, delade och putsade lite (dvs bort med allt brunt och dåligt). Kokas enligt något favoritrecept och så ner i vaggan, mosa med grejjen som följer med och vips så är det klart. Det är grejjer det! (jaja, man ska koka vidare med socker också, men mosandet i sig är i alla fall klart!)

En termometer är viktigt, gärna en som klarar karamellkok, om man gillar sånt! För att få köttet rosa innuti, steken klar utan att bli torr och som sagt kolan perfekt så är den ett måste. Min är digital och piper snällt när rätt temperatur är uppnådd.

En rejäl pincett, senaste inköpet är från ullared och i metall, stadig och bra. Används till det mesta, snurra pasta till uppläggningar (okej, erkänner att det är överkurs) vända saker i pannan, plocka upp örter ur koken osv osv.

En rejäl bunke med lock. Att göra saft i, likör i, blanda stooor sallad till festen och kunna förvara utan en hel rulle gladpack, göra bål i, plocka äpplen i, bada fötterna i.. eller nej, kanske inte. Men en stor balja med lock är bra!

En rejäl shaker. Skaka redning, dressing, marinad och en och annan drink om man vill... Se till att den är lätt att diska, olja odyl är inte så kul att ha kvar i. Helst bör den vara maskindiskbar.

Och så sit men inte minst: Önskelistan! På min står just nu en rejäl mixer! Jag är såld på smothies, så TOMTEN, hallååå, jag vill gärna ha en mixer. En svart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0