Fiskbollar till vardags

Jag fick en förfrågan på fiskrecept så nu kommer vår onsdagsfisk för denna veckan. Onsdagar är vår fiskdag och på barnens begäran blir det ganska ofta fiskpinnar, men detta är ett alternativ! Okej, vissa HATAR verkligen fiskbullar, men om man är mest emot konsistensen så testa stekta, de blir lite fastare och med en pannering så får man krispig yta!
En god sås till gör susen även i en vuxen mun och om inte ens det faller i smaken så ät det när du är ensam hemma... För det är faktiskt gott.

Häll av en burk fiskbullar i buljong. Häll en rejäl hög ströbröd i en plastpåse med lite salt och peppar och i med fiskbullarna. Håll hårt och skaka runt så att bullarna blir täckta. Bryn lite fett i en panna och stek bullarna gyllene och krispiga.

Till detta rör jag ihop en sås av creme fraish, salt peppar, gräslök eller finhackad purjo, röd rom, lite majonnäs och en näve räkor. Räkor är lyx och absolut inte nödvändiga, det går alldeles utmärkt utan! Barnen kör en egen variant på CF, majonäs, ketchup och Piffiall-krydda.

Vi äter kokt potatis till ,men mos går också alldeles utmärkt. Snabb barnfamiljsmat. Lite gröna ärtor till eller lök och olivoljestekta gröna bönor när man ändå håller på.

Hoppas att du blir nöjd Lisa, fler recept kommer!

Kommentarer
Postat av: Lisa

ajajaj, nu får jag skämmas... Här tjatar man sig till ett fiskrecept och så måste man erkänna att man är en av de där vissa människorna som faktiskt inte kan med fiskbullar... Men, men kanske ändå att det blir nåt annat med panerade o stekta? Jag kanske kan testa dem på min guinea pig Selma först och avvakta reaktionen.

2007-09-05 @ 09:04:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0