Pizzasallad

Om man nu lagar sin pizza själv så måste man ju nästan göra sin egen sallad också... Jag gillar att göra denna sallad själv för då kan man avgöra hur stark eller mild man vill ha den och på min tid så var det alltid små slemmiga strimlor av inlagd röd paprika som jag nu kan låta bli!
Det är enkelt att göra och om man är förutseende så gör man salladen i god tid och låter den stå i kyl tex över natten för den där nästan genomskinliga kålen. Jag gillar min nygjod, men det är ju lite smaksak...
image65
Ta en klyfta vitkål och strimla dn fint elelr hyvla ner den med en osthyvel.
Blanda ihop
2 delar vitvins- eller äpplecidervinäger
1 del olivolja
rejält med salt
nymalen svartpeppar
oregano
Häll detta över vitkålen och rör om ordentligt, Jag lägger min sallad i en plastburk med tätslutande lock och skakar den rejält, låter stå och skakar igen rejält innan servering.
Proportionerna kan  man ändra, för en mildare sallad, ta 1 del vinäger till 1 del olja,men var inte snål på salt, det behövs för smaken,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0